한세미

인사말

한세미교수

전문분야 | 고령소비자 행동, 고령소비자의 신기술 수용, 소비자 니즈 및 밸류, 디지털 헬스케어
전화번호 | 031-850-9030
E – mail | smm32@cha.ac.kr

​학력

 

카이스트 기술경영학과 경영학 박사

카이스트 IT경영학과 경영학 석사

서울여자대학교 노년학 학사

주요경력

 

(현) 차 의과학대학교 일반대학원 고령친화산업학과 조교수

[연구논문]

Lee, E., and Han, S. (2016). Mobile Service Consumption Values: An Exploratory Mixed-Method Study. Information Technology and Management (forthcoming)

Lee, E., and Han, S. (2015). Determinants of adoption of mobile health services. Online Information Review, 39(4), 556-573.

Lee, E., Han, S., and Chung, Y. (2014). Internet use of consumers aged 40 and over: Factors that influence full adoption. Social Behavior and Personality, 42(9), 1563-1574.

Kim, Y. J., Han, S., and Lee, E. (2014). The role of trust in online shopping malls: Different types of trust and how they affect consumer intention. International Journal of Electronic Commerce Studies, 4(2), 355-358.

Jeong, H., Han, S., and Lee, E. (2014). The role of psychological burden in mature consumers to adopt the Internet. International Journal of Electronic Commerce Studies, 4(1), 135-138.

Lee, E., Han, S., Nam, H. U., and Rho, J. J. (2013). Building capabilities via suppliers’ effective management of relationships. Industrial Marketing Management, 42(5), 805-813

이의훈 & 한세미 (2010). 노인부양활동에 있어 Information Technology 의 보완 역할에 관한 탐색적 연구: 노인부양자의 욕구를 중심으로. 한국노년학, 30(1), 159-177.

이의훈 & 한세미 (2009). 중소기업 녹색규제 대응현안 및 대응전략. 환경경영연구, 7(2), 21-39

[학술발표]

장정헌, 한세미, & 김기주 (2016). 시니어소비자의 라이프스타일에 따른 매체 이용과 구매력에 관한 탐색적 연구: 종합편성채널 이용을 중심으로. 한국언론학회 봄철 정기학술대회

Han, S. and Lee, E. (2014). Determinants of satisfaction and continuance intention of mobile health. 마케팅통합학회 추계학술대회

Han, S., Lee, E., and Jeong, H. (2014). How stressors and motives lead on Social Networking Service (SNS) and life satisfaction of baby boomers and older SNS users. 한국유통학회 춘계학술대회

이의훈 & 한세미 (2009). 중소기업 녹색규제 대응현안 및 대응전략. 한국환경경영학회 추계학술대회

이의훈 & 한세미 (2008). 기술융합서비스의 시장 이해를 위한 다 분야 학제 간 approach: u-Health를 중심으로. 한국소비자학회 춘계학술대회

Han, S., Lee, E., and Kim, J.M. (2007). Exploring care givers’ desires for their older counterparts toward the advanced Information and Communications Technology with market oriented approach. International Conference on electronic Business

Kim, J.M., Lee, E., and Han, S. (2007). Use value-driven approach in Information and Communication Technology service development. International Conference on electronic Business

Han, S., Lee, E., You, H.R. and Lee, G.S. (2006). Critical values influencing the use of next generation wireless communication service as care provider for older people. Proceedings of International Ubiquitous Convergence conference, 140-145