연구관심:관광소비자 심리, 관광 마케팅, 지역 마케팅, 의료서비스, 의료관광
[Published Papers(SSCI/SCOPUS Journal Lists)]
- S.J.Park, CT Tung & Heejung Lee (2021) The adoption of AI service robots: A comparison between credence and experience service settings, Psychology & Marketing (SSCI listed)
- H.J. Lee & Y.H. Park (2018) Timing Matters: How to Draw Favorable Consumer Evaluations through SNS, Indian Journal of Public Health Research & Development, Vol.9 (9),179-183.
- S. Park & H.J. Lee (2018) How to overcome mobile addiction? Leisure Activities and Life-satisfaction, Journal of Engineering and Applied Sciences (Scopus listed), 13(4), 998-1001.
- H, Erin Younhee & H. J. Lee (2018) Projecting Service Quality: The effects of social media reviews on service perception, International Journal of Hospitality Management (SSCI listed), Vol, 69, 312-341.
- H.J.Lee & B.I.Hyun (2016) A Study on Understanding Social Media Users by Segmentation Analysis – focus on South Korea- , Indian Journal of Science & Technology, Vol 9, Issue 43, Online ISSN: 0974-5646
- H.J. Lee & Hugh Wilkins* (2015) ‘Mass Tourists and Destination Interaction Avoidance’ Journal of Vacation Marketing (SSCI Listed), E-pub: DOI: 101177/1356766715617218
- Y.S. Lee & H. J. Lee* (2015) ‘Time Constraints Scale in Overseas Tours: A Case from Soouth Korea’ Online published at Asia Pacific Journal of Tourism Research (SSCI Listed) : DOI:10.1080/10941665.2014.957707
- Park, B-D. Heejung, Lee & YooSik, Yoon* (2014) “Understanding the benefit South by Rural Tourists and Accommodation Preference: A South Korea Case” International Journal of Tourism Research (SSCI), 16, 291-302.
[Published Papers (KCI Journal Lists]
- 박대근, 이희정 (2021) 코로나 이후 베트남 시장의 상품 전략을 위한 한류의 역할에 관한 제언: 2017-2021 뉴스 빅데이터 분석을 바탕으로, 상품학연구, 39(6), 121-127
- 이희정 외 (2021) MZ세대 소비자의 SNS 능동적 참여도를 높이기 위한 인스타그램 및 유튜브 활용 전략 – 편의점 3사를 중심으로-, 고객만족연구, 23 (4), 45-70
- 이희정, 하정, 이한녕 (2020) Scale Development for measuring the level of Happiness of Uni3versity Students (HUS) : Implication for solving the Second-year crisis in South Korea, 고객만족경영연구, 22(4), 21-40.
- 이희정, 박형순 (2020) 행복한 소비자를 위한 유통업체의 전략에 관한 연구- -자아존중감, 사회적지지, 타인지향성이 스마트폰 중독 및 행복도에 미치는 영향에 관한 연구-. , 물류학회지, 30(2), 101-114.
- 이희정, 이한녕 (2020), 코로나(COVID-19) 사태의 장기화로 인한 스트레스 수준은 모든 소비자가 동일할 것인가?-코로나 스트레스에 따른 소비자 세분시장에 관한 연구-, 물류학회지, 30(4), 75-87.
- 이희정 박형순 (2019) 사회적 관계 형성 및 새로움 추구 니즈 충족을 통한 소비자 행복도 제고 방안에 관한 연구: 오프라인 유통매장의 고객경험 프로그램 디자인을 위한 시사점을 중심으로, 한국 유통경영학회지, 22(4), 173-184.
- 이한녕 하정 이희정 (2019) 행복은 어디에서 오는가? 우리나라 대학생의 행복감에 영향을 주는 사전요인 분석, 지식경영연구, 20(2), 137-153.
- 김근정 박성준 이희정 (2019) 인지된 사용용이성과 인지된 유용성이 휴머노이드 로봇 사용의도에 미치는 영향, 상품학연구, 37(3), 1-9.
- 이희정, 이한녕, 박성준 (2018) 학령인구 절벽 시대에 우리나라 대학의 교육 서비스가 나가야할 방향에 관한 연구, 상품학연구, 36(4), 71-77.
- 박성준, 이희정 (2018) Identifying selling points of Australia as a product: destination marketing thorugh the market segmentation approach, 상품학연구, 36(2), 23-31.
- 박성준, 이희정 (2018) 중국소비자의 한국 재방문 유도를 위한 관광 및 유통 전략에 관한 연구: 모바일 사용의 조절효과를 중심으로, 유통경영학회지, 21(2), 5-14.
- 박성준, 이희정 (2018) 한국의 사드배치 결정 전과 후 중국인의 한국에 대한 인식 변화 비교 연구 – 한국 관광업계 및 유통채널의 시사점을 중심으로-, 물류학회지, 28(1),11-24.
- 이희정, 남솔아 (2017) Bringing the concept of ‘Psychic Distance’ in attracting Korea tourists to Australia, 한국과학예술포럼, 28, 243-254.
- 하연희, 이희정* (2017) The Influence of Conformity Tendency on SNS User Experience, 문화산업연구, 17(1), 67-74
- 박대근, 이희정* (2017) 빅데이터 분석을 통한 향후 중국시장 유통 및 관광전략에 관한 연구, 물류학회지, 27)2_, 105-115.
- 이희정, 서세진, 서용건 (2017) 제주방문 외국인 단체관광객의 여행행태와 재방문의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구, 관광학연구 41(2), 203-220
- 남솔아, 이희진 & 이희정* (2016) ‘Understanding the significance of cognitive and affective image in attracting tourists, 관광연구 30(10), 43-57.
- 이희정, 김장현 & 배일현 (2016) 대학생의 여가생활과 삶의 질: 여가제약, 협상 노력 및 생활만족간의 관계, 상품학연구 34(5), 103-111.
- 이희정 & 하연희* (2016) ‘The role of user characteristics in social media marketing – the case of professional service firms-, 물류학회지 26(4), 87~98.
- 이희정, 배일현, 김장현* (2016) ‘여가생활 만족도가 자아존중감 및 만족에 미치는 영향: 경기지역 C 대학생을 중심으로’ 유통경영학회지, 19(3), 17~26.
- 이희정 & 하연희 *(2016) ‘A Comparative Analysis of Korean and Chinese Consumers’ Evalutation for Medical Service’, 유통경영학회지, 19(2), 15~31.
- 이희정 & 윤유식* (2016) ‘국내의 미용 및 건강검진 의료서비스 분야의 시장세분화를 통한 경쟁력 제고 방안’ 물류학회지, 26(1), 141-153.
- 김은진, 이희정 & 윤유식* (2016) ‘문화이벤트 태도에 따른 삶의 질 연구’ 관광경영연구, 20(1), 47-67.
- 이희정*(2015) ‘The role of motivation and constraints negotiation in festival participation comparison between non-participants and participants’ 고객만족경영연구, 17(4), 115-132.
- 정현경 & 이희정* (2015) ‘중국소비자의 시각에서 본 의료기관 만족도에 미치는 영향 요인에 관한 연구’ 경영교육연구, 30(5), 117-141.
- 김은진, 이희정 & 윤유식* (2015) ‘문화이벤트 참여태도에 따른 문화이벤트 만족도 및 충성도 -관여도 조절효과를 중심으로-‘ 한국과학예술포럼, 21, 1-13.
- 이희정& 정현경* (2015) ‘중국인의 의료서비스 평가에 미치는 중요 영향 요인 분석: 한국 병원의 중국 진출을 위한 시사점을 중심으로’ 상품학연구, 33 (4), 1-11.
- 이희정* & 배일현 (2015) ‘축제 참여 동기에 따른 시장세분화 연구: 집단별 축제 방문 제약요인 비교’ 상품학연구, 33 (2) 83-91.
- 이희정*& Ryan Phipps (2014)“Understanding Constraints while choosing Korean food: From Westerners’ Perspectives” 문화산업연구, 14(1), 1~6.
- 이희정 & 배일현* (2014)” A Study on introduction of psychic distance in tourism industry – focus on applicability to distribution industry” 유통경영학회지 (Korea Research Academy of Distribution and Management Review), 17(2), 71-72
- 이희정* & 김주헌 (2014) “Understanding tourists’ perceived risks in the overseas holiday context” 고객만족경영연구, 16(3), 147-167.
- 이희정 (2014) “A study on underlying dimensions of travel risks: a comparison of trips to Japan and China” 관광연구저널, 28(1), 97-110.
- 이희정 외 6인 (2014) “6년제 약대 학제시스템 만족도에 영향을 미치는 요인분석 및 향후 전략” 한국임상약학회지, 24(4), 288-295.
- 이희정* (2013). Understanding Festival Constraints from the Non-Visitors’ Perspectives, 관광연구저널 (Korea Journal of Tourism and Hospitality Research), 27(5), 365-380.
- 이희정* (2012). Qualitative research on factors affecting tourists psychic distance towards a destination, 관광학연구 (Journal of Tourism Sciences), 36(10), 106-124.
- 이희정*(2012). The Effect of Anxiety, Prior knowledge, and Self-development Motivation on Tourists’ Preference for Tour-guiding Service, 관광연구저널 (Korea Journal of Tourism and Hospitality Research), 26(2), 205-223.
- 이희정* & 서용구 (2012). The Roles of Personality Congruence on City Brand Preferences, 관광연구저널 (Korea Journal of Tourism and Hospitality Research), 26(1), 93-109.
- 이희정* & 서용구 (2011) Understanding and Measuring City Brand Personality (CPS) – In the context of South Korean Market-, International Journal of Tourism Sciences, 11(3), 1-20. .
- 이희정* (2011) The Role of Destination-Self Image Congruity and Destination Images on Evaluation of Travel Experiences, 관광 레저연구 (Journal of Tourism and Leisure Research), 23(5), 351-368.
- 이희정*, Hugh Wilkins and Y-S Lee (2011) Feeling ‘protected’ in mass organized group tours – A South Korean case- , International Journal of Tourism Sciences, 11(2), 131-159.